Zastępcą Kierownika ww. Referatu została Pani Anna Niedziela, która kompetencyjnie będzie odpowiedzialna za wszystkie sprawy związane z ochroną środowiska, klimatu czy gospodarką odpadami.

W Referacie Budżetowo-Finansowym Pani Aleksandra Porzucek-Gorwa została awansowana na funkcję Głównego Księgowego. Tym samym spełniono warunek stałego zastępstwa w momentach nieobecności Skarbnika Gminy. Wszystkie obecne zmiany organizacyjne przeprowadzono w ramach aktualnego stanu zatrudnienia w Urzędzie Gminy Piaski (awanse wewnętrzne).

Powstanie nowych referatów skutkuje reorganizacją pracy Urzędu. W okresie 1-2 sierpnia br. trwają przeprowadzki między biurami. Ułatwieniem dla klientów Urzędu z pewnością będzie fakt, że bieżąca obsługa zostanie skupiona w 90% tylko na parterze i I piętrze budynku Urzędu Gminy.

- Pełniąc funkcję Wójta Gminy Piaski od prawie 3 miesięcy, miałem możliwość poznania wszystkich pracowników Urzędu, zdiagnozowania problemów, potrzeb, czy dokonać analizy zgłaszanych uwag płynących z wewnątrz organizacji. Wspólnie z Skarbnik Gminy oraz nowym Sekretarzem Gminy postanowiliśmy zaprojektować nową, optymalną strukturę organizacyjną naszego Urzędu. Efekt naszych wspólnych rozmów, analiz, sugestii wdrażamy właśnie dziś od 1 sierpnia 2024 roku. ,,Włączamy” w naszej organizacji podejście projektowe – wyjaśnia Wójt Gminy Piaski Dariusz Naskręt.

Prawidłowe ukształtowanie organizacyjne Urzędu Gminy warunkuje sprawne jej działanie, ogranicza biurokrację, zwiększa szybkość podejmowania decyzji, ma zasadnicze znaczenie dla załatwiania złożonych i skomplikowanych spraw wymagających sprawnego współdziałania kilku komórek organizacyjnych.