Obchody Światowego Dnia Praw Dziecka w Szkole Podstawowej w Bodzewie
W tym roku święto to przypada w sobotę, dlatego już w piątek 19 listopada cała społeczność szkolna została zaproszona do wspólnego świętowania.
Uczniowie każdej z klas i oddziałów przedszkolnych mieli okazję do zapoznania się z materiałami związanymi z Dniem Praw Dziecka. Przeprowadzono lekcje w klasach, na których zaprezentowano uczniom filmy oraz piosenki związane z tematyką praw dziecka. Niektóre z zajęć były prowadzone przez pedagoga szkolnego, inne przez wychowawców klas. Zajęcia stanowiły przypomnienie o samym święcie, a także o prawach, które przysługują każdemu z naszych uczniów. Na zajęciach uczniowie wykonywali prace plastyczne w formie niebieskich piór, które ostatecznie stworzyły ogromne niebieskie skrzydła /kolor niebieski stanowi symbol praw dzieci/. Skrzydła są podstawą akcji „Dodaj sobie skrzydeł”, w zamyśle której jest dodanie każdemu z uczniów naszej szkoły pewności siebie, spojrzenie w nowy sposób na swoje poczucie wartości, pomyślenie o sobie w samych superlatywach. Dziecko pewne siebie, z dużym poczuciem własnej wartości lepiej będzie potrafiło bronić swoich praw, reagować na przemoc skierowaną na młodego człowieka, obronić się w dwuznacznej lub trudnej sytuacji.
Każdy z członków naszej szkolnej społeczności mógł odnaleźć na niebieskich skrzydłach swoje pióro, co wzmocniło poczucie przynależności do grupy uczniów Szkoły Podstawowej w Bodzewie.
Jednocześnie atrakcją była możliwość zrobienia sobie zdjęcia ze skrzydłami – zarówno indywidualnie, jak i w grupie. Każdy z uczniów mógł spojrzeć na siebie w inny, nowy sposób, jak na człowieka, który wiele może i potrafi, któremu niebieskie skrzydła praw dziecka dodadzą siły, aby iść przez świat.
Uczniowie zostali zachęceni do ubrania się w tym dniu na niebiesko – niebieska barwa stroju podkreśliła znaczenie tego święta zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli.
Nauczyciele rozmawiali z dziećmi na temat ich praw oraz możliwości ich realizacji w poszczególnych krajach, a także w naszej dzisiejszej rzeczywistości. Uczniowie byli zdziwieni, ze są na świecie miejsca , gdzie dzieci nie mają swojego imienia i nazwiska, nie mogą się uczyć, nie mają prawa do zabawy czy dostępu do leczenia, gdy są chore… Od dzisiaj wszyscy będziemy bardziej doceniać miejsce, w którym żyjemy, pamiętając o tym, że tutaj dzieci mają pełne prawa i są osoby, które stoją na straży ich przestrzegania.