Sukces w edycji 2013/2014 programu Youngster.
Program ten jest objęty patronatem Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej. Zajęcia w wymiarze 90 godzin / rok szkolny prowadzone w małych, kilkuosobowych grupach są dostosowane poziomem do znajomości języka przez uczniów. To, co wyróżnia program Youngster, to ukierunkowanie nauki na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia. Służy temu również system nagradzania, w którym pod uwagę brany jest przede wszystkim przyrost wiedzy, a nie tylko wyniki końcowego testu.
Efektami programu Youngster są lepsze wyniki uczniów na egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego, a także wzrost poczucia własnej wartości i pewności siebie wśród rówieśników. W rezultacie ułatwia im to dostęp do miejskich szkół ponadgimnazjalnych. W programie wzięło udział już ok. 20 tysięcy uczniów z ponad 210 gmin z terenów wiejskich!
W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie klasy III Gimnazjum nr 2 w Szelejewie w składzie: Ilona Grzesiak, Patrycja Pytel, Jakub Roszak, Denis Kostysiak, Marcin Wyzujak i Eryk Maćkowiak znaleźli się w gronie najlepszych uczniów w Polsce, osiągając bardzo wysokie wyniki.
Wyróżniony przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej został także anglista, pan Paweł Furmaniak, który za zaangażowanie w realizację Programu Youngster oraz najwyższe efekty edukacyjne uzyskane w zmaganiach o tytuł najlepszego nauczyciela w roku szkolnym 2013 / 2014, pojechał w czasie wakacji na dwutygodniowy kurs szkoleniowy dla nauczycieli języka angielskiego do Oxfordu zorganizowany przez The Oxford English Centre - jednej z najlepszych brytyjskich szkół.
W kursie brali udział nauczyciele z następujących państw: Niemcy, Włochy, Japonia, Gwadelupa, Argentyna i Polska. Polskę reprezentowało czworo wiodących nauczycieli w edycji 2013 / 2014 wyróżnionych w programie Youngster . Przez dwa tygodnie podnosili swoje kwalifikacje zawodowe oraz doskonalili metody nauczania. Zajęcia odbywały się w międzynarodowych grupach, a ich tematyka dotyczyła m.in.: gramatyki, sztuki konwersacji, planowania lekcji, przygotowania uczniów do egzaminów oraz umiejętności wykorzystania alternatywnych technik podczas zajęć, takich jak gry, quizy czy zabawy językowe.Głównym celem szkolenia było zapoznanie nauczycieli z ciekawymi metodami pracy z uczniami na zajęciach języka obcego, m.in. przy wykorzystaniu tablicy interaktywnej, Internetu oraz innych środków nauczania. Doskonale przeprowadzone ćwiczenia z metodyki nauczania języka angielskiego oraz fonetyki, gramatyki i konwersacji poszerzyły wiedzę nauczycieli oraz podsunęły mnóstwo pomysłów do wykorzystania w pracy z uczniami .
Jedną z atrakcji pobytu w Oxfordzie był zorganizowany w szkole językowej The Oxford English Centre wieczór angielski dla nauczycieli. Dyrektor szkoły, pan Terry Malone osobiście serwował wino i angielskie sery oraz typowe brytyjskie potrawy, jak scones, Cornish pasties, czy Irish eyballs. Wieczór w międzynarodowym towarzystwie dał okazję poznać się lepiej, wymienić doświadczeniami, poglądami i nawiązać nowe przyjaźnie.
The Oxford English Centre oferuje także ciekawy "social programme", czyli program dodatkowych zajęć kulturalnych, inny na każdy tydzień. W ramach tych zajęć, które odbywają się już późnym popołudniem lub wieczorem znajdują się między innymi: zwiedzanie miasta z przewodnikiem, zwiedzanie wybranych kolegiów, Pub Night, czyli wieczór spędzony w kilku znanych pubach ( The Mitre, Eagle and Child, Lamb and Flag, St Aldates Tavern), zwiedzanie Uniwersyteckiego Ogrodu Botanicznego, warsztaty teatralne i wiele innych atrakcji ( dyskoteki, mecze piłki nożnej, bilard, golf )
Każdy mógł znaleźć w tej ofercie coś ciekawego dla siebie. Szkoła współpracuje także z biurem podróży, które w czasie weekendów organizuje ( odpłatne ) wycieczki do znanych miejsc w całej Anglii takich, jak Brighton, Londyn, Cambridge, Bath czy Stonehenge.
Możliwość przebywania przez dwa tygodnie wśród "native speakerów", czyli rodowitych Brytyjczyków, poznanie od środka kultury i zwyczajów brytyjskich, poznanie dosłownie "na dotyk" zabytków Oxfordu było bezcennym doświadczeniem, które z pewnością zaowocuje w pracy z uczniami.