Urząd Gminy Piaski, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców wobec elektronizacji usług sektora publicznego bierze udział w projekcie unijnym, którego celem jest poszerzenie oferty e-usług.
Od dnia 1 sierpnia 2018 roku nasza gmina uczestniczy w realizacji projektu "Cyfrowy rozwój samorządów - nowe obszary świadczenia e-usług w 14 gminach województwa wielkopolskiego", realizowanego przy współpracy z Wielkopolskim Ośrodkiem Kształcenia i Studiów Samorządowych. Przedsięwzięcie realizowane jest na terenie Wielkopolski przez 14 samorządów, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.
Dzięki uczestnictwie w projekcie nasza gmina pozyskała nowe komputery i nowe oprogramowanie pozwalające sprawniej realizować zadania gminy. Nasi pracownicy uczestniczyli w szkoleniach, na których otrzymali aktualną wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywniejsze wypełnianie zadań. Dodatkowo, po przeprowadzeniu zewnętrznego audytu, nasz urząd otrzyma rekomendacje i sugestie usprawnień, dzięki którym wszelkie informacje, dokumenty i dane mieszkańców będą jeszcze lepiej chronione przed zewnętrznymi zagrożeniami. Ponadto wdrożone zostało nowoczesne rozwiązanie informatyczne – Platforma Komunikacyjna, która pozwalana na internetową obsługę mieszkańców
i przedsiębiorców, zwłaszcza w obszarach dotyczących podatków i nieruchomości.
Platforma komunikacyjna (z której można już korzystać), jest dostępna pod adresem:
eurzad.piaski-wlkp.pl
System ten umożliwia mieszkańcom m.in. uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, a także składanie do urzędu pism i wniosków przez internet.
Zgodnie z obowiązującym prawem samorządy już od kilku lat mają możliwość świadczenia usług publicznych za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Jednakże w szerokim zakresie z możliwości tej nadal korzysta ograniczona liczba gmin i powiatów w Polsce.
Na podkreślenie zatem zasługuje fakt, że nasza gmina znajduje się w gronie samorządów innowacyjnych oraz nowoczesnych, które starają się ułatwić obywatelom kontakt z administracją, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa i poufności realizowanych transakcji.
Wdrożona Platforma Komunikacyjna jest intuicyjna w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. System wykorzystuje Profil Zaufany, który zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu bezpiecznie możemy zalogować się do platformy. Urząd Gminy Piaski jest jednostką, gdzie możesz potwierdzić Profil Zaufany (biuro nr 2, parter, tel. 65 529 54 20). Można go założyć również poprzez bankowość elektroniczną i zajmie to tylko kilka minut. Po założeniu profilu można załatwiać sprawy w naszym urzędzie bez wychodzenia z domu - szybko i w dogodnym dla siebie czasie.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia Platformy Komunikacyjnej
• Sprawy urzędowe załatwisz w dogodnym czasie, 24 h na dobę/7 dni w tygodniu.
• Nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje - większość danych możesz sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu.
• Dzięki Tobie możemy ograniczyć drukowanie dokumentów. Podpis Profilem Zaufanym na dokumencie elektronicznym zastępuje odręczny podpis na dokumencie papierowym. Wdrożenie systemu oszczędza pieniądze i jednocześnie pozwala zadbać o ochronę naszego wspólnego środowiska.
• Do wysłania pism oraz niektórych deklaracji, np. na podatek od nieruchomości, rolny, leśny, poprzez Platformę Komunikacyjną potrzebujesz tylko dostępu do Internetu.
• System za Ciebie wypełni wniosek, uzupełni automatycznie dane osobowe, bez potrzeby ręcznego wypełniania swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru PESEL.
• W przypadku składania korekty wniosku czy też kolejnego wniosku w tej samej sprawie będzie można korzystać z wypełnionych wcześniej formularzy i wpisać jedynie to, co się zmieniło.
• System gwarantuje pełne bezpieczeństwo i poufność. Dzięki wykorzystaniu Profilu Zaufanego dostęp do Twojego konta jest chroniony przed dostępem osób nieuprawnionych.
• Nie ma już potrzeby dostarczania przez Ciebie wniosków czy pism do urzędu czy też wysyłania ich tradycyjna pocztą.
• Korzystanie z platformy komunikacyjnej jest bezpłatne.
• Dokumenty, które możesz złożyć za pośrednictwem platformy to:
1. DT-1 DEKLARACJA NA PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
2. Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa/drzew
3. Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatkowej
4. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
5. Wniosek o wydanie zaświadczenia o statystycznym dochodzie z gospodarstwa rolnego
6. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
7. Wniosek o zwrot nadpłaty
8. Wniosek o wydanie zaświadczenia z planu zagospodarowania przestrzennego/studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
9. Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach
10. Wniosek o cofnięcie upoważnienia do konta przedsiębiorcy na platformie e-Urząd
11. Wniosek o nadanie upoważnienia do konta przedsiębiorcy na platformie e-Urząd
12. Pismo ogólne
13. Deklaracja na podatek leśny
14. Deklaracja na podatek od nieruchomości
15. Deklaracja na podatek rolny
16. Informacja o lasach
17. Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
18. Informacja o gruntach


Pliki do pobrania:
info_oryginal_wersja_03.02.2020.pdf
ulotka_oryginal.pdf