Był nim Trójkąt Sierpińskiego, którego elementy stanowili uczniowie klas VI-VIII szkoły podstawowej oraz klasy III gimnazjum. Uczniowie zostali ustawieni wg specjalnej instrukcji podanej przez Polskie Towarzystwo Matematyczne. Stali względem siebie w odległościach 80 i 70 cm w odpowiedniej konfiguracji tak, że z góry był widoczny kształt fraktala. Odległości te były skrupulatnie odmierzane przez uczniów klasy III gimnazjum za pomocą wcześniej przygotowanych miar. Na boisku szkoły ułożyli czwarty etap konstrukcji Trójkąta Sierpińskiego, w którym uczestniczyło 34 = 81 uczniów szkoły.
W finale zrobiono im pamiątkowe fotografie, które zostaną wysłane do Polskiego Towarzystwa Matematycznego na dowód przystąpienia do akcji. Nad prawidłowym przebiegiem całego przedsięwzięcia czuwały matematyk Anna Ptak i pedagog szkolny Agnieszka Kubica. Akcja była kontynuacją działań z roku 2018, kiedy to uczniowie zapoznali się z ideą fraktali oraz tworzyli je jako papierowe przestrzenne konstrukcje. W kolejnych miesiącach 2019 roku uczniowie będą mieli możliwość udziału w kolejnych atrakcjach matematycznych związanych z obchodami Jubileuszowego Roku Matematyki.