Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie w dzisiejszym świecie bez znajomości matematyki. Dlatego gimnazjaliści z klasy 2D z Zespołu Szkół w Piaskach zaprosili swych młodszych kolegów w podróż po Matkrainie. Wyprawę w krainę matematyki rozpoczęli od przeczytania trzecioklasistom krótkiej bajki o kwadracie i jego matematycznej rodzince. Był to humorystyczny wstęp prezentujący efekty pracy gimnazjalistów nad projektem pt. „ Gra w klasy, czyli boiskowa geometria”. Celem tego projektu było stworzenie placu zabaw na boisku szkoły podstawowej oraz zaprezentowanie uczniom edukacji wczesnoszkolnej, w jaki sposób można połączyć zabawę z nauką matematyki. Gimnazjaliści, pod opieką p. Pauliny Andrzejczak, pracowali nad zadaniem bardzo intensywnie przez cały II półrocze. Korzystając z różnych źródeł, gromadzili pomysły na gry i zabawy, potem przygotowali plan placu w odpowiedniej skali, aby w końcu podczas kilku popołudniowych spotkań namalować geometryczny plac zabaw. Młodzież stworzyła 10 różnych stanowisk, na których można ćwiczyć i doskonalić umiejętności matematyczne oraz uczyć się strategii rozwiązywania problemów matematycznych. Na placu znalazły się m.in. kwiatki działań matematycznych, tabliczka mnożenia, ślimak i węże matematyczne, oś liczbowa, gra w klasy oraz wielki zegar. Uczniowie klasy 3c z entuzjazmem przyjmowali zaproszenie do gier i zabaw, które prowadzili gimnazjaliści. Z dużym zaangażowaniem rozwiązywali zadania, wykazując się wiedzą i umiejętnościami na wysokim poziomie.