Ciągle zmieniające się przepisy prawa podatkowego oraz brak jednolitej ich interpretacji w praktyce urzędów, odpowiedzialnych za ich wprowadzenie i nadzór stanowią najważniejsze wyzwanie w codziennej działalności małych i średnich firm. Dlatego też, wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom organizujemy szkolenie, podczas którego przedstawione zostanie kompendium wiedzy na temat prowadzenia księgowości w małych firmach.

Program szkolenia przedstawia się następująco:
08.30 Powitanie uczestników i wprowadzenie
08.30 – 10.00 EWIDENCJA PODATKOWO-KSIĘGOWA
• Obowiązki ewidencyjne-ryczałt ewidencjonowany
• Podatkowa księga przychodów i rozchodów
• Dodatkowe ewidencje księgowe: (ewidencja środków trwałych, ewidencja wyposażenia, ewidencja przebiegu pojazdu)
10.00 – 10.15 Przerwa
10.15 – 11.45 OBOWIĄZKI EWIDENCYJNE CZYNNYCH PODATNIKÓW PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG
• Faktura VAT, faktura VAT-MARŻA, faktura VAT-MP
• Faktury i noty korygujące
• Ewidencja podatku należnego i naliczonego
• Działalność mieszana-proporcjonalne odliczenie podatku VAT (struktura)
• Ograniczenia w odliczeniu podatku należnego
• Deklaracja VAT-7 i VAT-7K
11.45 – 11.55 Przerwa
11.55 – 13.25 ZAPISY W PODATKOWEJ KSIĘDZE PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW-WARSZTATY
• Przychody rozliczane w KPiR: (przychody ze sprzedaży towarów i usług, pozostałe przychody
• Koszty rozliczane w KPiR: (zakup towarów i materiałów, wynagrodzenia, lokal i samochód, pozostałe wydatki)
• Zapis trudnych zdarzeń gospodarczych
• Obliczenie zobowiązania w podatku dochodowym
13.25 – 13.30 Przerwa
13.30 – 15.00 PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG - WARSZTATY
• Zapisy w rejestrze dostaw i rejestrze nabyć
• Wypełnianie deklaracji VAT-7 i VAT-7K
• Sposoby rozliczenia nadwyżki podatku naliczonego, zasady i terminy zwrotu
15.00 Zakończenie szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób, które prowadzą działalność gospodarczą i chcą zdobyć umiejętność samodzielnego prowadzenia ewidencji księgowo-podatkowej lub, jeśli korzystają z zewnętrznej obsługi księgowej, chcą zdobyć wiedzę na ten temat, aby świadomie podejmować decyzje gospodarcze i optymalizować efekty działalności. Spotkanie poprowadzi pani Beata Kuśmierek certyfikowany księgowy z dwudziestoletnim doświadczeniem, właścicielka biura rachunkowego. Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów szkoleniowych. Zainteresowanym zostanie wydane zaświadczenie o uczestnictwie w spotkaniu.
Szkolenie odbędzie się dnia 26 października 2011 roku w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Gostyniu (Rynek 2) w godzinach od 8:30 do 15:00. Szkolenie jest całkowicie BEZPŁATNE.
W celu rezerwacji miejsca dla Państwa uprzejmie prosimy o imienne potwierdzenie udziału w szkoleniu drogą telefoniczną pod nr telefonu 65 572 07 54 do dn. 24.10.2011 do godziny 1530. Zgłoszenie można również potwierdzić drogą mailową - na adres: gospodarka@gostyn.pl. W tym celu należy przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie internetowej Stowarzyszenia pod adresem www.gospodarka.gostyn.pl.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu.
Bliższe informacje:
Kornelia Skorupka – Konsultant SWPPG, biuro SWPPG, tel. 65 572 07 54.