Zmiany w ewidencji ludności
Wprowadzono szereg ułatwień m. in.:
1. wprowadzenie możliwości automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym
miejscu;
2. wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika;
3. odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej;
4. zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA – stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
5. likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
6. likwidację obowiązków właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
7. wydłużenie terminu na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
8. wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w ewidencji z 3 do 6 miesięcy.
Przypominamy również o konieczności sprawdzania ważności dowodów osobistych, które wydawane są na okres 5 i 10 lat.