Informacja w sprawie składania wniosku o dodatek węglowy
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. Dodatek węglowy dla gospodarstwa domowego,
wynosi 3000 złotych. Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania. Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Wnioski można składać drogą papierową (druki do pobrania w GOPS Piaski, ul .Szkolna 1, Urząd Gminy, ul. 6- Stycznia 1, oraz na stronie www.piaski.opsinfo.pl ) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego. Nie będą rozpatrywane wnioski przesłane zwykłą drogą e-mailową.
Wnioski w wersji papierowej należy składać w:
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Piaskach, ul. Szkolna 1, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 – 17.00, piątek od 8.00 – 15.00. Wydłużone godziny obowiązują od poniedziałku 22 sierpnia 2022 r.
Pliki do pobrania:
• klauzula_informacyjna_dodatek_weglowy.pdf
• wniosek_o_wypat_dodatku_wglowego.pdf