Konkurs dla młodzieży na opis społeczności, zwyczajów kulinarnych, tra
„Konkurs dla młodzieży na opis społeczności, zwyczajów kulinarnych, tradycji lokalnych i kultury regionu”
§ 1
ORGANIZATOR
1.Organizatorem Konkursu na prezentację „Konkurs dla młodzieży na opis swojej społeczności, zwyczajów kulinarnych, tradycji lokalnych i kultury regionu” zwanego dalej „Konkursem”, jest Fundacja „Miejsce Moje” w ramach projektu „Kulinarne spotkania” współfinansowanego przez Polsko - Niemiecką Współpracę Młodzieży.
§ 2
UCZESTNICY
Konkurs jest skierowany dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
z terenu powiatu gostyńskiego.
§ 3
PRZEDMIOT KONKURSU
Na Konkurs można zgłaszać prace, które zawierają:
A.Opis społeczności uczestnika, zwyczaje kulinarne, tradycje lokalne oraz kultury regionu:
(opis może zawierać: położenie geograficzne, rys historyczny, kulturę, potrawy kulinarne, zwyczaje rodzinne, religijne kultywowane w danej społeczności, rodzinie. Tradycje lokalne związane ze świętami, porami roku, żniwami itp. Opis przedstawiony może być w formie reportażu, opowiadania, przygody itp.)
B.Zawierających małą dokumentację fotograficzną lub filmową
Działania muszą być na terenie: klasy, szkoły, grupy rówieśniczej, gminy, powiatu itp..
UWAGA: Jeden autor może przesłać najwyżej 1 prace;
UWAGA: Teksty opisujące projekt o objętości minimum 1 strona A4 jednak nie więcej niż 4 strony A4.
§ 4
JURY
1.Laureatów Konkursu wyłania Jury Konkursu. W skład Jury wejdą przedstawiciele Fundacji Miejsce Moje oraz przedstawiciel wskazany przez Powiat Gostyński. Organizator Konkursu wskazuje przewodniczącego Jury.
2.Podczas wyboru laureatów Konkursu, Jury będzie kierować się następującymi kryteriami:
atrakcyjność opisu, sposób opisu, znajomość tradycji, zwyczajów, kultury regionu oraz atrakcyjność tytułu itp..
3.Jury podejmuje decyzje większością głosów.
4.Decyzje Jury są ostateczne.
§ 5
NAGRODY
1.Jury przyzna nagrody.
2.W Konkursie przyznanych zostanie 10 równorzędnych nagród., ufundowanych w ramach projektu „Kulinarne spotkania” współfinansowanego przez Polsko - Niemiecką Współpracę Młodzieży .
3.Nagrodą jest 5 dniowy pobyt (planowany pobyt 5 – 10 sierpnia 2013r.) w niemieckiej partnerskiej organizacji Kreisjugendring Unterallgäu, w powiecie Unterallgaeu miejscowość Mindelheim
4.Organizator pokrywa koszty przejazdu, pobytu (wyżywienia, wejściówek), ubezpieczenia
5.Nagrodzony jest zobowiązany posiadać ważną legitymację szkolną, ważny dowód osobisty lub paszport
6.Osoby niepełnoletnie zobowiązane są posiadać zgodę rodziców/ opiekunów prawnych
7.Wymogiem jest też uczestniczenie w spotkaniu organizacyjnym oraz zaangażowanie w przygotowywanie w trakcie pobytu posiłków prezentujących polskie, regionalne tradycje kulinarne”.
§ 6
OGŁOSZENIE KONKURSU ORAZ ZGŁOSZENIA
1.Informacja o ogłoszeniu Konkursu zamieszczona będzie na stronie http://www.akademiaaktywnosci.eu/ oraz opublikowana przez Partnerów Konkursu.
2. Zgłoszenia do Konkursu mogą nadsyłać uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z terenu powiatu gostyńskiego. Zgłoszenia należy przesłać na adres: Fundacja „Miejsce Moje” drogą pocztową, 63-800 Gostyń, ul. Parkowa 1a lub e-mailem na adres andrzejkoniecznygos@wp.pl
3. Zgłoszenie musi zawierać: tytuł projektu, imię i nazwisko, wiek, dane kontaktowe autora materiału oraz nazwa szkoły do której uczęszcza, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - wzór Załącznik do regulaminu.
4. Zgłoszenia przyjmowane będą do 24 maja 2013 roku. Zgłoszenia dostarczone lub nadesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane. Decyduje się data wpływu do organizatora konkursu
5.W tytule maila lub na kopercie należy dopisać „KONKURS – „Kulinarne spotkania”
6.Teksty przyjmowane będą w postaci papierowej lub elektronicznej (w formatach: Word DOC, TXT, RTF, PDF). Osoby przesyłające materiały pocztą mogą dołączyć płytę CD ze zgłaszanym materiałem.
7.Zgłaszający materiał może dołączyć rysunki, szkice lub grafikę komputerową obrazującą projekt.
8.W jednym emailu lub w jednej kopercie może znajdować się tylko jedno zgłoszenie.
§ 7
OGŁOSZENIE WYNIKÓW, WRĘCZENIE NAGRÓD
Ogłoszenie wyników Konkursu i uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w czerwcu 2013 roku.
O wynikach Konkursu laureaci zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Informacja
o wynikach konkursu zostanie zamieszczona na http://www.akademiaaktywnosci.eu/.
§ 8
DANE OSOBOWE
Fundacja „Miejsce Moje” jako organizator Konkursu oświadcza, iż dane osobowe osób fizycznych zgłaszających się do Konkursu będą przetwarzane tylko do celów związanych z organizacją Konkursu zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 02.101.926, z późn. zm.).
§9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie oraz przerwania lub odwołania Konkursu.
2.Informacje o zmianach w Regulaminie oraz o przerwaniu lub odwołaniu Konkursu zostaną zamieszczone na stronie http://www.akademiaaktywnosci.eu/ i opublikowane przez Partnerów Konkursu.
3.W sprawach nieprzewidzianych Regulaminem decyzje podejmuje Organizator Konkursu.